Wednesday, 14 October 2009

Swing, Brother, Swing.

I'll be
seeing you
in all
the old familiar
places
that
this heart of mine
embraces
all day through

in
that small café
the park
across the way
the children's carousel
the chestnut trees
the wishing well

I'll be
seeing you
in every
lovely summer's day
in everything
that's light
and gay
I'll always
think of you
that way

I'll find you
in the morning sun
and when
the night is new
I'll be looking
at the moon
but I'll be

seeing you.


Åh. Iförd enbart trosor och en allt för stor tröja som inte tillhör mig. Mitt i natten lyssnar jag på musik. Dricker kaffe och arbetar i After Effects. Det är bara en vanlig torsdagnatt. Men ändå inte.

Som att åka bil - eller ännu bättre, tåg - och se ut genom fönstret och betrakta världen. Så romantiskt känns allting. Och det är tack vare ägaren till den hesa men barnsliga rösten som upptar hela mej och för mig bort till regnstänkta gator och karuseller, till pastelliga gamla bilar och glassbarer. Saker jag inte upplevt men ändå jo. Åh.

Och förresten, om det någon vacker dag är någon som möjligtvis vill imponera på mig. Sjung inte Barry Manilow eller Westlife. Eller 10cc. Sjung det här istället.

No comments: